În ciuda contribuțiilor economice și a excelenței academice, provocări precum Brexit și noile reforme în domeniul educației pot pune în pericol statutul său pe scena mondială.
În 2019, studenții internaționali au contribuit cu 28,8 miliarde de lire sterline la economia britanică
Studenții internaționali contribuie la viața culturală, academică și economică a Marii Britanii și joacă un rol semnificativ în promovarea cooperării și înțelegerii internaționale. În 2019, studenții internaționali au contribuit cu 28,8 miliarde de lire sterline la economia britanică. În medie, studenții au avut o contribuție economică netă de 40 de milioane de lire sterline la economia britanică pe circumscripție parlamentară. În 2022, studenții din străinătate au contribuit cu un venit net de 37,4 miliarde de lire sterline la economia britanică, potrivit HEPI. Prin urmare, educația din Marea Britanie este un export valoros pentru țară.
De ce aleg studenții internaționali universitățile din Marea Britanie?
- Regatul Unit este renumit pentru sistemul său de învățământ de înaltă calitate, cu universități clasate printre cele mai bune din lume, precum Oxford, Cambridge și Imperial College London. Regatul Unit are o reputație de lungă durată pentru excelența academică
- Gama diversificată de cursuri și programe oferite în diverse discipline și oportunitățile de cercetare pe care le oferă universitățile britanice
- Diversitatea culturală îmbogățește experiența educațională și dezvoltă o perspectivă globală, iar bonusul este îmbunătățirea cunoștințelor de limba engleză
- Oportunități de angajare, deși acest lucru devine din ce în ce mai dificil; cu toate acestea, o diplomă bună obținută în Regatul Unit este, de asemenea, atractivă pentru angajatorii la nivel internațional
- Marea Britanie are o importanță istorică și culturală în lume
Cu toate acestea, mai recent, nu cred că Marea Britanie s-a ajutat să își mențină poziția de top și, în 2019, a coborât pe locul al treilea în topul celor mai populare destinații de studiu pentru studenții internaționali. Prin Brexit, creșterea taxelor de școlarizare, mai multe restricții privind persoanele aflate în întreținere și mai puține oportunități de angajare, am dat impresia că studenții internaționali nu sunt bineveniți în Regatul Unit. Am trecut și prin COVID-19, care a afectat călătoriile internaționale.
Avem o concurență mai mare, deoarece mai multe țări din UE oferă diplome în limba engleză și sunt mai accesibile, iar Canada și Australia au crescut, de asemenea, în popularitate.
Sistemul de invatamant A Levels este atractiv pentru studenții internaționali
Studenții internaționali vin deseori în Marea Britanie pentru studii, iar tot mai multe școli internaționale din străinătate oferă Cambridge International Advanced Levels (A Levels). A Levels este o calificare recunoscută pe scara largă din Marea Britanie și este considerată o cale de acces la universități de top atât în Marea Britanie, cât și la nivel internațional. A Levels este foarte specializat, iar elevii se pot concentra în profunzime pe trei sau patru materii la alegere. Multe sisteme educaționale din întreaga lume cer ca elevii să studieze peste 15 materii până la vârsta de 18 sau 19 ani, astfel că A Levels este atractiv, deoarece elevii se pot concentra pe materiile pe care doresc să le studieze.
O alternativă pentru elevii cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani este Diploma de Bacalaureat Internațional (IB), care există de peste 50 de ani. În februarie 2024, existau 5.700 de școli IB în 160 de țări, potrivit site-ului IBO. În ultimii ani, a devenit popular și în școlile din Marea Britanie. Planul de învățământ al programului cuprinde șase grupe de materii, iar elevii studiază câte o materie din fiecare domeniu, trei la nivel superior și trei la nivel standard. Ei studiază matematică și limbi străine după 16 ani. Programul IB include teoria cunoașterii (TOK), creativitate, activitate, serviciu (CAS) și eseul extins. Prin urmare, acesta oferă un curriculum mai larg în toată gama de materii. Se pune accentul pe gândirea critică, perspectivele globale și dezvoltarea holistică.
IB este cunoscut pentru faptul că îi pregătește mai bine pe elevi pentru studiile universitare și există cercetări care sugerează că elevii IB obțin rezultate mai bune la universitățile de top decât colegii lor de la A-level. IB este, de asemenea, cunoscut ca fiind o alegere mai riguroasă, ceea ce îi descurajează pe unii elevi!
Vi se pare cunoscut modul în care guvernul conservator al lui Rishi Sunak introduce noul Advanced British Standard (ABS) ca înlocuitor pentru A Levels, pentru a reorganiza educația după 16 ani? Elevii vor studia engleza și matematica până la vârsta de 18 ani și vor avea un curriculum mai larg, studiind cinci materii fie ca specializare, fie ca minor.
De ce să reinventăm bacalaureatul în Marea Britanie?
De ce are nevoie Marea Britanie să reinventeze bacalaureatul, când există deja unul care este foarte popular atât în Marea Britanie, cât și la nivel internațional? Dacă vorbim la nivel internațional, atât A Levels, cât și IB Diploma sunt bine cunoscute și au o bună reputație. ABS este complet necunoscut.
După ce am făcut parte din grupul de primii ani care au făcut GCSE atunci când au fost introduse, știu că nu este ușor. Nu ai manualele corecte; profesorii nu au experiență și, mai important, angajatorii nu înțeleg rezultatele.
A Levels și Diploma IB se potrivesc unor elevi diferiți
Personal, am fost implicata în promovarea la nivel internațional atât a sistemului A Levels, cât și a diplomei IB și, fără îndoială, există un loc pentru ambele, deoarece se potrivesc unor elevi diferiți.
Avantajul semnificativ al A Levels este că sunt ideale pentru elevii care știu exact ce vor să studieze la universitate și pentru viitoarea lor carieră. Ei doresc să se concentreze pe aceste materii pentru a se pregăti. De exemplu, ei vor să studieze medicina și aleg biologia, chimia și matematica. Vor să studieze arhitectura și aleg matematică, fizică și artă. Ei doresc o abordare specializată și sunt mulțumiți de examenele finale ca evaluări.
Elevul IB perfect este bun la toate materiile, are o perspectivă globală, vrea să se implice în probleme globale și are o perspectivă mai internațională. Este posibil să trebuiască să decidă în ce vor să se specializeze și vor să continue să exploreze și să se bucure de toate materiile. Își doresc o abordare mai holistică, cu evaluarea disciplinelor lor, a eseului extins și a participării la CAS.
Unii elevi se simt bine în concentrarea specializată a A Levels, în timp ce alții pot prefera abordarea interdisciplinară și perspectiva globală a IB. Există un loc pentru ambele, iar acest lucru este valabil la nivel internațional.
Alegerea între aceste sisteme depinde de preferințele individuale, de aspirațiile profesionale și de obiectivele educaționale. În cele din urmă, ambele trasee îi echipează pe elevi cu abilitățile și cunoștințele necesare pentru a reuși în învățământul superior și dincolo de acesta.
Am putea sfârși prin a le oferi studenților mai puține opțiuni, nu mai multe?
A Levels oferă specializare și flexibilitate, iar ABS, ca și IB, oferă o experiență educațională mai largă și mai holistică. Cu toate acestea, de ce înlocuim A Levels când există un loc pentru specializare?
Vom pierde acest lucru prin înlocuirea lor cu ABS, care este foarte asemănător cu alternativa IB, care există deja și este mai bine cunoscută în întreaga lume. Riscăm să afectăm sistemul de educație de calitate pentru care suntem recunoscuți la nivel internațional și să ajungem să le oferim elevilor mai puține opțiuni, nu mai multe.
Interviu cu Helen Lami, publicat pentru prima dată pe FE News